Kvinde i en mandeverden

Onsdag d. 1. maj 2024 kl. 19.00

Birgitte Jacobsen er uddannelsesleder for politistuderende ved Østjyllands Politi, og vil fortælle om at være kvinde i en mandsdomineret verden, hvor kvinder først kom i uniform og blev ansat på lige fod med mændene for knap 40 år siden.
Vi bliver inviteret med på patrulje, efterforskning, beredskab, vagter og meget mere. Hun fortæller levende og ærligt om de ofte barske og sjove oplevelser fra den virkelige verden.

Udflugt/bustur til Julemærkehjemmet "Fjordmark"

Onsdag d. 5. juni 2024

Program:

Kl. 9.00:

Afgang fra Ribe (Føtex parkeringsplads)

Kl. 10.15:

Vi skal besøge Julemærkehjemmet "Fjordmark" ved Kruså, hvor vi får en rundvisning og hører om hvordan man driver børnehjemmet. Her spiser vi frokost.

Kl. 12.45:

Køreturen med bussen er bestilt med godt vejr via Flensborg Fjord, udsigt til Okse øerne gennem Rinkenæs.

Videre med bussen til Gråsten Slot, hvor vi ser den nyanlagte køkkenhave og væksthus.

Kl. 14.50:

Den Gamle Kro Gråsten. Kaffe med kage.

Kl. 15.45-16.00:

Med bussen hjem til Ribe.

Kl. 17.00:

Ankomst til Ribe.

Tilmelding:

Først til mølle, senest den 22. maj. MobilePay 716121 (Husk navn).

Pris 450 kr. pr. person.

Præstehistorier - fra Fyn og Sønderjylland

Kun for folk med humor ….

Onsdag d. 6. september 2023 kl. 19.00

Johannes Gjesing er sognepræst, og vil fortælle om mennesker og oplevelser der har haft betydning for hans møde med Sønderjylland. Ud over præsteembedet er Johannes Gjesing også frivillig brandmand, fast skribent i Jyske Vestkysten, professionel julemand, har en masse børn, og en hund der hedder Brorson. Har et Folkevognsrugbrød hvorfra han laver radio. Glæd jer til en aften, hvor lattermusklerne bliver flittigt brugt.

Musikalsk foredrag med troubadouren Flemming Både

Onsdag d. 4. oktober 2023 kl. 19.00

Troubadour og foredragsholder Flemming Både vil denne aften fortælle, spille og synge sammen med os om den folkekære musiker Kim Larsen. En aften hvor vi får fortalt om en flittig spillemand med det store gab og lineære sprog, som gik lige i danskernes hjerter, og som stod på scenen life til det sidste.

Andespil/banko

Onsdag d. 1. november 2023 kl. 19.00

Foreningens traditionelle andespil/banko. Fine ænder eller købmandskurve. Sidegevinster HVER GANG! En rigtig hyggelig aften, men hvor man også skal koncentrere sig om at lægge brikkerne de rigtige steder! Her er chancen for at vinde en fin and til Mortens Aften eller juleaften.

Julefrokost

Onsdag d. 6. december 2023 kl. 18.00

(bemærk klokkeslæt)

Foreningens populære julefrokost, hvor der er dækket op med julelys og pynt, og hvor medlemmerne får serveret dejlig julemad. Julehygge, julesange og musikalsk underholdning.
Bindende tilmelding inden d.27. november med betaling 350 kr. mobile pay 716121 (husk navn).

På cykeltur i Indisk Himalaya med far og søn

Onsdag d. 3. januar 2024 kl. 19.00

Poul Grønne Kristensen vil denne aften fortælle om en fantastisk cykeltur i en af verdens fjerneste afkroge, hvor vejene var dramatiske og kulturen er mere tibetansk end indisk, men med store menneskelige oplevelser.
Turen blev gennemført sammen med sønnen Tore, og hvor store udfordringer stod i kø i form af rivende floder, tynd luft og højder op til 4500 mtr.
Foredraget ledsages af et væld af smukke billeder.

Danmarks svar på ”Indiana Jones”

Jagten på det skjulte Maya kultur gravkammer

Onsdag d. 7. februar 2024 kl. 19.00

Den danske opdagelsesrejsende, medlem af ”Eventyrernes Klub” Christian Lygum Christensen fra Grindsted kommer denne aften for at fortælle om nogle af hans fantastiske ekspeditioner til Sydamerika, hvor han som en af de første finder uopdagede 1200 år gamle forladte Maya tempelbyer og hellige grotter. Lokalbefolkningen gjorde livet svært for ham, men kom og hør hvordan det gik! Det bliver regnfuldt, farligt og spændende!

Generalforsamling

Onsdag d. 6. marts 2024 kl. 19.00

Ribe Husmoderforenings 89. generalforsamling.
Dagsorden ifølge vedtægter og de findes på vores hjemmeside.
Forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage i forvejen. Foreningen er vært ved en let anretning samt 1 genstand.

Fra X-factor til Jagtguider i Canada

Onsdag d. 3. april 2024 kl. 19.00

Tvillingesøstrene Rikke og Trine Wagner Jacobsen er i dag professionelle jagt, vildt og vandreguider rundt om i verden.
Denne aften fortæller de om deres opvækst blandt herregårdsjægere, om at spille fodbold, blive ”kapret” og kørt direkte til audition ved X-factor, hvor de nåede næsten til finalen, og hvordan de så slog over til noget helt andet. To friske , rødhårede piger med specielle uddannelser, men som i dag tilbyder oplevelser ud over det sædvanlige.
Benhårde, Danske Vikinger eller ”Team Red”. Kom og hør dem fortælle. Hunt & Hike!